Saturday, December 4, 2010

Aku tak pernah jumpa lagi perempuan yang mampu aku merasa selesa atas kehadirannya :)

       

nantikan sambunganya...  

Monday, November 29, 2010

Perasaanku Kepadamu..

4.55am/29/11/2010 :

Malam yg sangat boring bg amer di sni..tp nk wak cmne..name pom dh kje..
kne laa kje...hihi..sbnrnya dh lame x update blog nie..xde mse,bkn ape..duk on9 fb tu..
dh jd antu fb dah..lme2 boring jugak fb nie..cam nk closed je account dia..tp kwn2 lak rmai kat stu..
anyway,amer nk cter satu bnde kat kwn² yg mbace blog amer nie..tentang perasaan mer kt gurl ni :)

Amer ade knai dak nie(ppuan ek bkn laki²) : D .
sbb smua nie blaku..mmbuatkn amer ase kcewa sgt2..
dia sgt baik,comel,manje..dan mer suke cra dia...mksud mer cara dia tu..layanan dia thdp mer..
rse slesa..

Huuumm..tp mslahnya dak ppuan nie da ade bf...mer thu dia ade bf..
mula2 mer usha to be friend..but smkin me..dia bt mer like bf,jd mer nie srba salah sbnrnye..mer jd suke kt dia..org ckp..cm kapel lak kn..tp mer nie xske sbnrnye osak rlsthip dia dgn bf dia..then stu hri tu kmi gduh sbb smthing yg mbuatkn mer ase kcwa dgnnya..tkpelah..redha,then skg nie dia mula mlupakn mer...bbalik balik pd bf dia..oke lah..hope dia bhgia dgn bf dia...mer doakan dia dgn bf dia...kekal smpai ke plamin..
amin...insyallah....

mer aggp smua nie sbgai tkdir,dan mer xmmpu nk ngubahnya lg..
allah s.w.t maha mgetahui psal kita..amer redha ape yg blaku..
guy/gurl jgn jd cm amer..k :)
amer pasrah dah..lgi stu..nsihat mer,jgn kcau2 bf/or gf org..
makang hati nnty..ssh..k :)

dh sbuh daa..
k kwn2 :)


salam k




Pagi ini ia datang
tanpa sepatah kata
tanpa aku tahu makna
lalu ia berlalu
tanpa aku mengusirnya....

datang bersama debu
pergi bersama angin
tak ada kata, tak ada rasasuatu saat kelak
kau akan menemukan semua arti
karena ia tak pernah bergerak tanpa isyarat
angin pun enggan berhembus tanpa alasan ...

Yang Benar ,

Amer Ariffin


Monday, August 23, 2010



..::ApekaH::..

aLOo2..
pagi Kwn2...Shj2 Nk post kat Blog Nie..
shari sUntuK dOp reka2/design2 Blog Nie..hasIl sNdri Punyer..
huhuhu..Dgn BanGGaNyer... Hrp kwN2/awok2/sAing2 bg tnJUk aJar dkT Amer Yew..
AmeR daH penAt daH..ade Ape2 nk GtaU tntaNg blog,gtaula..coment2 Di perlUkan..

thaNks Sudi FollOW...
LUv U aLLL frieNS..

Sunday, August 22, 2010

KELEBIHAN RAMADHAN...


Bulan Ramadhan merupakan bulan yang mempunyai banyak kelebihan. Kedatangannya selepas dua bulan yang juga tidak kurang keistimewaannya iaitu Rejab dan Sya'ban. Bagi tujuan menyuburkan rasa tanggungjawab dan rasa ingin menambahkan ibadat kepada Allah sepanjang Ramadhan ini, di sini dibawa beberapa hadis yang menceritakan mengenai kelebihannya.
1. Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-
2. Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-
3. Abu Hurairah telah berkata : Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud : Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu. - Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai'e,Malik,Ahmad dan Baihaqi-
4. Daripada Abu Hurairah telah berkata: Rasullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Sembahyang yang difardhukan kepada sembahyang yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan Jumaat kepada Jumaat yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan bulan kepada bulan(iaitu Ramadhan) merupakan kaffarah apa antara keduanya melainkan tiga golongan : Syirik kepada Allah, meninggalkan sunnah dan perjanjian (dilanggar). Telah berkata Abu Hurairah : Maka aku tahu perkara itu akan berlaku, maka aku bertanya: Wahai Rasulullah! adapun syirik dengan Allah telah kami tahu, maka apakah perjanjian dan meninggalkan sunnah? Baginda S.A.W bersabda : Adapun perjanjian maka engkau membuat perjanjian dengan seorang lain dengan sumpah kemudian engkau melanggarinya maka engkau membunuhnya dengan pedang engkau, manakala meninggal sunnah maka keluar daripada jamaah(Islam).-Hadis riwayat Ahmad, Al-Hakim, dan Baihaqi-
5. Daripada Abi Soleh Az-zayyat bahawa dia telah mendengar Abu Hurairah berkata: Rassullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Setiap amalan anak Adam baginya melainklan puasa maka ia untukKu dan Aku akan membalasnya. Dan puasa adalah perisai, maka apabila seseorang berada pada hari puasa maka dia dilarang menghampiri(bercumbu) pada hari itu dan tidak meninggikan suara.Sekiranya dia dihina atau diserang maka dia berkata : Sesungguhnya aku berpuasa demi Tuhan yang mana diri nabi Muhammad ditanganNya maka perubahan bau mulut orang berpuasa lebih harum di sisi Allah pada hari qiamat daripada bau kasturi, dan bagi orang berpuasa dua kegembiraan yang mana dia bergembira dengan keduanya apabila berbuka dia bergembira dengan waktu berbukanya dan apabila bertemu Tuhannya dia gembira dengan puasanya. -Hadis riwayat imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad, Ibn Khuzaimah, Ibn Habban dan Baihaqi-
PENERANGAN HADIS
1. Semua hadis menceritakan betapa besarnya kelebihan bulan Ramadhan untuk kita sama-sama menghidupkannya dengan segala amalan sunnah.
2. Pintu syurga dibuka sepanjang Ramadhan, manakala pintu neraka pula ditutup. Ini menggambarkan bagaimana Allah begitu mengasihani hambaNya yang taat beribadat dan menurut segala perintahNya.
3. Syaitan diikat sepanjang bulan Ramadhan agar kita dapat menunaikan segala ibadat dengan penuh keikhlasan. Tetapi kita perlu ingat bahawa kawan syaitan yang berada pada diri kita iaitu nafsu akan menggantikan tugas syaitan jika kita lalai.
4. Pentingnya keikhlasan dan keimanan kita dalam menunaikan ibadat.
5. Puasa mampu menjadi perisai diri daripada terjebak ke lembah maksiat, begitu juga ia mampu menghapuskan segala dosa-dosa yang lepas jika kita benar-benar bertaubat.
6. Kita mesti menghidupkan sunnah yang mana yang paling besar ialah berada dalam jemaah Islam terutama di dalam mengembalikan semula khilafah Islamiah yang telah lama dihancurkan iaitu pada 1924.
7. Jauhkan daripada syirik pada Allah sama ada berbentuk perbuatan, niat ataupun percakapan. Kita mesti mematuhi segala perjanjian yang dibuat selagi tidak melanggar hukum syarak.
8. Kita mesti berpuasa pada semua anggota bukannya pada makan dan minum sahaja.
9. Bau mulut orang berpuasa lebih harum daripada bauan kasturi.
10. Orang berpuasa akan mengecapi dua kegembiraan iaitu ketika berbuka dan apabila bertemu Allah kelak.
11. Di dalam menunaikan ibadat puasa kita mesti banyak bersabar dan jangan suka berbual kosong apatah meninggikan suara apabila bercakap.
My First Bloq...







aLOoo SuMe....
I'm New Here..
HUHuhu... :)